Yksi Roihun ensimmäisistä kumppanuuksista on yhteistyö BSTR markkinointitoimisto kanssa. Roihun brändi-identiteetti on aikanaan muotoutunut BSTR:n ammattilaisten käsissä, sittemmin kasvumarkkinoinnin ammattilaiset ovat auttaneet Roihua myös erottautumisessa, markkinoinnin suunnittelussa ja digitaalisten ratkaisujen hyödyntämisessä.
Kun BSTR:ssä tunnistetiin tarve uudenlaiselle osaamiselle ja HR-tuelle, oli luontevaa kääntyä HR Roihun puoleen. Kaipasin tukea HR-prosessien läpikäymiseen ja helpdesk tyyppistä tukea erilaisiin päivittäisiin HR-asioihin, kertoo BSTR:n tuolloinen toimitusjohtaja Pauliina Hautamäki.
Tilannetta lähdettiin ratkaisemaan käymällä ensin läpi nykytilannetta. Tarkasteltiin yhdessä BSTR:n tuolloisen HR-tekemisen tilaa; sitä miten käytänteet ja prosessit toimivat ja miten ne tukivat yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Kartoituksen avulla saatiin luotua kokonaiskuva HR-tekemisen tilasta ja organisoitumisesta, katsastettua vahvuudet ja kipupisteet, sekä käännettyä katseet kohti tulevaisuutta. ”Määritimme Elinan kanssa seuraavat stepit, muotoilimme henkilöstökäsikirjaa, sekä mietimme koulutussuunnitelmaa ja organisaatiorakennetta.” Pauliina kertoo.
Hän kuvaa Elinan käytännönläheisen työskentelyotteen tuoneen samalla vahvistusta myös hänen omaan HR-osaamiseensa. Yhteistyö Roihun kanssa on ollut erittäin sujuvaa. ”Elina pääsi ilmiömäisen nopeasti kiinni meidän bisnekseen ja osasi peilata sitä henkilöstöjohtamiseen. On todella vapauttavaa, kun voi jutella asiantuntijan kanssa ja pohtia ääneen ja toinen nappaa heti kiinni ja tuo keskusteluun oman mielipiteensä. Asia jalostuu yhdessä ja samalla myös oma ajattelu selkiytyy.”
Varmuus siitä, että HR-asiat ovat hyvässä hoidossa, on yksi tärkeä edellytys sille, että työnantajan edustajat voivat nukkuu yönsä hyvin. BSTR:lle onkin erittäin tärkeää saada myös jatkossa tukea henkilöstöasioihin. ”Juoksevien HR-asioiden selvittämisessä ja ratkaisemissa tulemme kääntymään jatkossakin Roihun asiantuntemuksen puoleen” Pauliina päättää.